한국영유아보육학
Korea Journal of Child Care and Education
2024년 3월 1일, 제 145 집
Korea Journal of Child Care and Education No. 145
♦ 보육효능감, 돌봄아동 부모의 지지, 집단자긍심이 아이돌보미의 직무스트레스에 미치는 영향
The effects of childcare efficacy, parental support, and collective self-esteem on job stress of Child Caregivers
∙ 송윤나 · 최아라 (1-21)
♦ MZ세대 보육교사의 직업의식과 세대 간 갈등에 관한 탐색
Professionalism consciousness and intergenerational conflicts of MZ generational childcare teachers
∙ 황정옥 · 윤혜정 (23-51)
♦ 빅데이터를 통해 본 증강현실 교육에 대한 사회적 인식 분석
Analysis of social perception of augmented reality education using large-scale data
∙ 김정은 · 김근혜 (53-76)
♦ 보육교사가 지각하는 사회적 소외가 괜찮은 일에 미치는 영향: 진로적응성을 매개로
The mediating effects of Career adaptability on the relationship between Marginalization and Decent work in childcare teachers
∙ 주향희 · 이유영 (77-96)
♦ 교사의 놀이지원역량이 만 5세반 유아의 배움 성향에 미치는 영향: 유아 놀이성의 매개효과
The influence of teachers' play-supporting competency on children's approaches to learning: The mediating effect of children's playfulness
∙ 한유진 · 신보원 (97-117)
The Korea Association of Child Care and Education
Mar. 2024