| 한국영유아보육학 제155집 게재 논문 목록 | ||
| 논문명 | 저자 | 페이지 |
포커스 그룹 인터뷰를 통해 본 비주얼 리터러시 활동에 기반한 유아 STEAM교육에 대한 인식 및 요구 분석 A Study on the PeerBridge International Cooperation Volunteer Experiences of Korean and Cambodian Pre-service Teachers | 김정미 | 1~24 |
영유아기 서사적 정체성 발달의 이론적 기초와 교육적 함의 Theoretical Foundations and Educational Implications of Narrative Identity Development in Early Childhood | 이은규 | 25-42 |
학부모 대상 감정노동이 보육교사의 심리적 소진에 미치는 영향 : 정신화 조절효과 The Effects of Childcare Teachers’ Emotional Labor Toward Parents on Psychological Burnout: The Moderating Role of Mentalization | 장효정 · 박응임 | 43-69 |
영유아기 장애 및 비장애 자녀를 둔 어머니의 양육스트레스가 행복감에 미치는 영향 : 자기분화와 양육효능감의 매개효과 비교 연구 The Effect of Parenting Stress on Happiness Among Mothers of Children with and without Disabilities in Early Childhood : A Comparative Study of the Mediating Effects of Self-Differentiation and Parenting Efficacy | 방수진 · 정인선 · 배구택 | 71-94 |
텍스트 마이닝 기반 네트워크 분석을 통한 영유아 발달지연 연구 동향 Text-Mining Based Network Analysis of Research Trends on Developmental Delay in Early Childhood | 이영진 | 95-117 |
특수교육대상 유아 관련 사회.정서 발달 연구 동향 분석 An Analysis of Research Trends on Social-Emotional Development in Young Children with Special Needs | 이춘영· 한성희 | 119-151 |
영유아 권리존중에 대한 교사의 현황과 제도·사회문화적 과제 : 2020-2024년 국내 질적 메타분석 The Current Status of Teachers’ Respect for Young Children’s Rights and Sociocultural-Institutional Challenges: A Qualitative Meta-Analysis of Korean Studies (2020.2024) | 정가시니 | 153-176 |
그림책에 나타난 어린이 체험 공간의 의미 - Deleuze의 사유를 중심으로 - The Meaning of the Children's Experience Space Shown Picture Books - Focusing on Though of Deleuze - | 유상미 · 최은정 | 177-205 |
영유아 교사가 지각하는 원장의 진성리더십이 교사의 직무열의에 미치는 영향: 직업적 소명의식의 매개효과 및 조직지원인식의 조절된 매개효과 The Effect of Principals’Authentic Leadership Perceived by Early Childhood Teachers on Teachers’Work Engagement: The Mediating Role of Job Vocational Calling and the Moderated Mediating Effect of Perceived Organizational Support | 김경희 | 207-235 |
시그림책을 활용한 심미적 접근활동이 유아 행복플로리시 및 문해력에 미치는 영향 The Effects of Poetry Picture Book.Based Aesthetic Activities on Young Children’s Happiness, Flourishing, and Literacy | 정현진 · 심숙영 · 오정윤 | 237-265 |



