Korea Journal of Child Care and Education
2024년 5월 1일, 제 146 집
- 
	문제행동 유아 어머니의 마음 읽어내기에 관한 근거이론적 접근
 A grounded theory study on the maternal mind-mindedness and infant’s behavioral difficulties
 김아령 (1-32)
- 
	MZ 세대 어머니의 양육효능감이 유아의 사회정서유능감에 미치는 영향: 어머니의 긍정적 정서표현성의 매개효과
 The effect of MZ generation mothers’ parenting efficacy on their children’s social emotional competence: Mediating effect of mother’s positive emotional expressivenss
 윤아름 · 심숙영 · 오정윤 (33-56)
- 
	유아교사의 교사-유아 상호작용 실행 수준 분석
 Analysis of the Implementation Level of Teacher-Child Interaction in Early Childhood Teachers
 김교령 (57-81)
- 
	유아교사의 유아문제행동 인식이 유아의 행동문제에 미치는 영향: 문제행동 지도전략의 매개효과를 중심으로
 The Effects of Early Childhood Teachers' Awareness of Early Childhood Problem Behavior on Young Children's Behavioral Problems : Focusing on the Mediating Effects of Problem Behavior Guidance Strategies
 전은선 · 김은경 (83-104)
- 
	중국 유아의 기질, 또래 유능성, 정서조절능력이 행복감에 미치는 영향
 The impact of temperament, peer competence, and emotional regulation ability on the happiness of Chinese preschool children
 상가흔 · 최지은 (105-128)
- 
	장애영유아 놀이 관련 연구 동향 분석
 Analysis of research trends related to play for disabled infants and toddlers
 김은경 (129-150)
- 
	위험감수놀이에 대한 아버지와 어머니의 인식과 허용적 태도가 유아의 놀이성에 미치는 영향
 The influence of parents’ perceptions and permissive attitudes toward risky play on children's playfulness
 김하늘 · 신보원 · 조항린 (151-175)
- 
	문제중심학습(PBL)기반 유아수학교육이 예비유아교사의 자기주도학습, 문제해결력 및 수학교수효능감에 미치는 영향
 The Effects of Early Childhood Mathematics Education based on Problem-Based Learning (PBL) on Self-Directed Learning, the Problem-Solving Abilities and Mathematics Teaching Efficacy of Prospective Early Childhood Teachers
 안영혜 · 김정은 (177-204)
- 
	유아기 자녀를 둔 워킹맘의 자녀훈육에 대한 인식과 프로그램 요구 - 포커스 그룹인터뷰를 중심으로 -
 Awareness of child discipline and demand for programs for working mothers with young children- A Focus Group Interview Study
 이미숙 · 방은영 (205-228)
- 
	유아교육현장 교사들의 세대 간 인식 차이로 인한 갈등 요인에 관한 연구: 공립유치원 교사 중심으로
 A Study of the Perception of Conflict due to Generational Differences of Teachers in the Early Childhood Education Field
 심재연 (229-255)
No. 146 , May. 2024




